Wtorek, 28 lipca 2020

Wycieczka do Ojcowskiego Parku Narodowego

Wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego rozpoczęliśmy wyjeżdżając wczesnym rankiem. Zwiedzanie zaczęliśmy od Ojcowa, który w słonecznym poranku wyglądał przepięknie. Spacerkiem wzdłuż Doliny Prądnika udaliśmy się do Źródełka Miłości, po drodze podziwiając Igłę Deotymy, Zespół Skał Góry Koronnej, Bramę Krakowską. Następnie zwiedziliśmy ruiny Zamku Kazimierzowskiego.

Ojców  zarówno ze względu na swoje położenie w samym sercu parku, jak i z uwagi na naturalne formacje skalne był wart zobaczenia.

Kolejnym punktem wycieczki było zwiedzanie Jaskini Nietoperzowej w Jerzmanowicach. Jest to jedna z największych jaskiń Jury Krakowsko – Częstochowskiej o długości korytarzy 454 m. W jej wnętrzu podziwialiśmy efektowne nacieki takie jak m. in. wodospad naciekowy z kropielnicą, ambony oraz olbrzymie kotły wirowe znajdujące się w stropie jaskini. Jaskinia jest jednym z największych siedlisk nietoperzy,  a także bogatym katalogiem znalezisk archeologicznych. Zaplanowaliśmy również zwiedzanie Zamku w  Pieskowej Skale. Podobnie jak Kazimierzowska fortyfikacja w Ojcowie, był ważnym ogniwem w łańcuchu obronnych budowli, które strzegły drogi handlowej z Krakowa na Śląsk. Dziś należy do czołówki nielicznej grupy zabytków polskiego Odrodzenia i jest dużą atrakcją turystyczną na Szlaku Orlich Gniazd i Ojcowskiego Parku Narodowego. Wypoczęci, pełni wrażeń i pozytywnych emocji wróciliśmy do domu.

Dziękuję wszystkim uczestnikom wycieczki za miłą atmosferę, jaką Państwo stworzyli w trakcie naszego wspólnego odkrywania uroku cudownych miejsc naszej Ojczyzny.

lista aktualności

WT

11.08

18:00

ceny biletów » ZAPOWIEDZI »